ug@parysow.pl 25 685-53-19 Pon - Pt 7:00 - 15:00
Oficjalny serwis Gminy Parysów ul. Kościuszki 28, 08-441 Parysów, mazowieckie
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków – złóż deklarację! Od 1 lipca to obowiązek!
15 lipca 2021

Od 1 lipca rozpoczął się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.

Złożenie deklaracji jest obowiązkowe, jeżeli Twój dom posiada źródło ciepła i spalania paliw zainstalowane przed 1 lipca 2021 r. na złożenie deklaracji masz 12 miesięcy. Jeżeli źródło ciepła lub spalania paliw zostanie zainstalowane po 1 lipca deklarację musisz złożyć w terminie 14 dni.

Kto składa deklarację?

Właściciel/zarządca budynku,

który jest zasilany przez źródło

ciepła lub spalania paliw do 1 MW,

np. piec, miejska sieć

ciepłownicza, pompa ciepła etc.

 

Jak można złożyć deklarację?

Deklarację można złożyć

elektronicznie lub wersji papierowej,

osobiście w urzędzie właściwym dla

umiejscowienia budynku lub wysłać

listem.

 

Jak złożyć deklarację przez internet?

Wejdź na stronę

www.zone.gunb.gov.pl, naciśnij na

stronie głównej ->złóż deklarację<-

wypełnij ją i wyślij.

 

Czego potrzebuję, żeby złożyć

deklarację przez internet?

profilu zaufanego albo dowodu

elektronicznego

 

Gdzie znajduje się wzór

deklaracji w formie papierowej?

https://zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/ lub poniżej

 

Ile mam czasu na złożenie

deklaracji?

Deklarację, która dotyczy źródła

ciepła i spalania paliw, które zostało

uruchomione przed 1 lipca należy

złożyć w terminie 12 miesięcy.

Dla nowego źródła ciepła, które

zostało uruchomione po 1 lipca,

deklarację należy złożyć w terminie

14 dni.

 

Czy złożenie deklaracji jest

obowiązkowe?

Tak, każdy właściciel/zarządca ma

obowiązek złożyć deklarację.

 

W jakim celu te informacje są zbierane?

Celem zbierania informacji o budynkach jest stworzenie kompletnej bazy danych, na podstawie której gmina będzie mogła kreować politykę walki ze smogiem. Celem stworzenia centralnej bazy (tj. CEEB – Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków) jest poprawa jakości powietrza – likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog. Dla obywateli zostaną uruchomione usługi, które przyczynią się do poprawy stanu technicznego budynków w zakresie bezpieczeństwa, np. zamówienie przeglądu kominiarskiego czy inwentaryzacji budynku. W bazie znajdą się docelowo wszystkie budynki, które posiadają źródło ciepła o mocy nieprzekraczającej 1 MW.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq

Dokumenty do pobrania:

map

Urząd Gminy Parysów

Adres

ul. Kościuszki 28
08-441 Parysów

Telefon

25 685-53-19

E-mail

ug@parysow.pl

NIP

826-20-64-241

REGON

711582339

GODZINY PRACY

Pon - Pt: 7:00 - 15:00

Poprawny CSS!