„Wyższe kompetencje, lepsza przyszłość” – Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Z radością informujemy, że Gmina Parysów/ Zespół Placówek Oświatowych w Parysowie/ Publiczna Szkoła Podstawowa w Woli Starogrodzkiej realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Wyższe kompetencje, lepsza przyszłość”.
Projekt realizowany jest w Zespole Placówek Oświatowych w Parysowie/ Publicznej Szkole Podstawowej w Woli Starogrodzkiej w okresie od 01 sierpnia 2020 r. do 30 czerwca 2022 r.
Celem głównym projektu jest wyższy poziom kompetencji kluczowych (językowych, matematyczno-przyrodniczych, TIK) oraz postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 95 uczniów w tym 44 dziewcząt w Zespole Placówek Oświatowych w Parysowie/ Publicznej Szkole Podstawowej w Woli Starogrodzkiej do 30.06.2022 poprzez objęcie ich ofertą zajęć dodatkowych w okresie od września 2020 do czerwca 2022 r. a także podniesienie kompetencji 25 nauczycieli w tym 19 kobiet wyżej wymienionej szkoły do 30.12.2020 w zakresie:
– metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw,
– doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
– stosowania narzędzi TIK w dydaktyce oraz włączanie narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego,
– korzystania z e-produktów w procesie dydaktycznym,
– prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy
poprzez objęcie ich szkoleniami w tym zakresie
W ramach realizacji Projektu zaplanowano: wyposażenie pracowni komputerowej, matematycznej, biologiczno-geograficznej, chemiczno-fizycznej i językowej w Zespole Placówek Oświatowych w Parysowie oraz wyposażenie pracowni komputerowej, matematycznej, przyrodniczej w Publicznej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie.
Grupę docelową projektu stanowi 118 uczniów oraz 25 nauczycieli.
Dla 118 uczniów/55 dziewcząt Zespołu Placówek Oświatowych w Parysowie i Publicznej Szkoły Podstawowej w woli Starogrodzkiej zorganizowane będą zajęcia edukacyjne wyrównawcze i/lub doskonalące oraz zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w roku szkolnym 2020/2021, 2021/2022
dla Zespołu Placówek Oświatowych w Parysowie
– zajęcia doskonalące z matematyki
– zajęcia wyrównawcze z matematyki
– zajęcia doskonalące z j. angielskiego
– zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
– zajęcia doskonalące komputerowe
– zajęcia doskonalące z chemii
– zajęcia doskonalące z fizyki
– zajęcia doskonalące z biologii
– zajęcia doskonalące z geografii
– zajęcia rewalidacyjne
– zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
– zajęcia logopedyczne
– zajęcia socjoterapeutyczne
– zajęcia trening umiejętności społecznych
– zajęcia rehabilitacja ruchowa
– zajęcia integracja sensoryczna
dla Publicznej Szkoły Podstawowej w Woli Starogrodzkiej
– zajęcia wyrównawcze z matematyki
– zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
– zajęcia wyrównawcze z przyrody
– zajęcia doskonalące z języka angielskiego
– zajęcia doskonalące komputerowe
– zajęcia doskonalące z chemii
– zajęcia doskonalące z fizyki
– zajęcia doskonalące z geografii
– zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Dla 25 nauczycieli/ 19 kobiet wyżej wymienionych szkół zorganizowane zostaną szkolenia z zakresu:
- stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw
- doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu
- stosowania narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego
- prowadzenia procesu indywidualizacji i pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy
- korzystania z e-produktów w procesie dydaktycznym
Zaplanowano osiągniecie następujących wskaźników:
WSKAŹNIKI REZULTATU:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 2;
- Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 2;
- Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 25;
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu – 95;
- Liczba uczniów, którzy nabyli umiejętności uniwersalne (kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej, umiejętności rozwiązywania problemów, myślenia krytycznego) po opuszczeniu programu – 95.
WSKAŹNIKI PRODUKTU:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 2;
- Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – 2;
- Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie – 118;
- Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – 25;
- Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w ramach programu – 15;
- Liczba osób objętych szkoleniami/ doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych– 15;
- Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) – 2;
- Liczba osób z SPE objętych wsparciem 36.
Kwota dofinansowania – 530.511,48 zł; wkład własny – 30.208,00 zł.