W ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP) Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP).
Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3,5 miliona Polaków
Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.
Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia np. 500+.
Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk